Sunday 30 October 2011

Setitik dakwat

http://muhdkamil.org/blog/2011/10/27/setitik-dakwat/

Usai sahaja solat sunat, saya menyambung bacaan terjemahan al-Quran. Semalam saya berhenti pada pemulaan surah Al-Araf. Hari ini, apabila sampai pada ayat 31, saya terkedu. Allah menyatakan,

Wahai anak-anak Adam! Pakailah pakaian kamu yang indah berhias pada tiap-tiap kali kamu ke tempat ibadat (atau mengerjakan sembahyang), dan makanlah serta minumlah, dan jangan pula kamu melampau; sesungguhnya Allah tidak suka akan orang-orang yang melampaui batas.

Itulah, dalam sekecil-kecil isu ada pengajaran yang boleh dipelajari. Saya mohon keampunan Allah.

TOMPOK HITAM HILANG

Saya memilih untuk menggunakan Bygon – racun lipas – bagi menghilangkan kesan dakwat. Ia hilang. Spray dan basuh balik dengan air. Terima kasih kepada petua dan ilmu yang diberikan.

No comments:

Post a Comment