Sunday 9 October 2011

Quote

----------------

ILoveAllaah.com
Every day of your life is a page of your history. Use it well and wisely.
Tomorrow... is promised to NO ONE.

Always remember... The Purpose of Your Life !!! ♥

Someone asked Ali (radiyAlla hu'anhu), "How do we know that the problem that has come on us is a punishment or trial?" Ali (radiyAlla hu'anhu) replied"A punishment willtake you away from Allah, while a trial wil take you towards Allah."
-------------
“If we do not get upset whenever we miss an act of virtue or prayer and if we do not feel shame after committing an act of disobedience to Allah then that is a sign of the death of our (spiritual) heart.”

— Ibn Ata illah Iskandari
"Memetik Hikmah disetiap KATA & Kejadian."
 Pelajarilah Ilmu, karena mempelajarinya karena Allah adalah khasyah, Menuntutnya adalah ibadah, mempelajarinya adalah Tasbih, mencarinya adalah Jihad, Mengajarkannya kepada orang yang tidak mengetahui adalah Shadaqah, menyerahkan kepada ahlinya adalah Taqarrub. Ilmu adalah teman dekat dalam kesendirian dan sahabat dalam kesunyian.
~"(Muadz bin Jabal Radhiyallahu'Anhu)"~
----------------
Wardina Safiyyah OfficialPage
Give without remembering, receive without forgetting. Let's give more...!
--------------------
Pesanan IKIM (iklan IKIM.fm). Makan untuk HIDUP, bukan HIDUP untuk makan. Kebanyakkan kita fokus pada makanan untuk fizikal dan kurang fikirkan kepada makanan untuk rohani iaitu zikir, selawat, solat, membaca Al-Quran, sedeqah dsb. Ketahuilah kita bahawa perjalanan hidup selepas kematian adalah kekal abadi dan destinasi terakhir kita adalah syurga/neraka. Jom BERSAMA mencari jalan ke SYURGA.
---------------
Di antara akhlak seorang mukmin adalah berbicara dengan baik, bila mendengarkan pembicaraan tekun (jadi pendengar yang baik, atau tidak suka memotong pembicaraan orang lain), bila berjumpa orang dia menyambut dengan wajah ceria dan bila berjanji ditepati. (HR. Ad-Dailami)

No comments:

Post a Comment